Valvaka

Behöver sömn. Känner mig lite yr,fryser och ganska så trött. Just nu är jag hos mamma oh pappa,känns jätteskönt. Varit och röstat för första gången,var väl inge megaupplevelse men ändå kul att få vara med. Ska strax gå ut och köpa lite "valvakamiddag". Jag hoppas verkligen att alla har röstat idag. Förstår självklart att alla inte varit det,men det gör mig så irriterad att veta att folk bara struntar i sin rösträtt.

Tydligen så var det över en miljon som inte röstade i förra valet. Jag tycker det är helt fruktansvärt nonchalant. Mångas anledningar då var att "det ändå inte spelar någon roll", "att de inte bryr sig". Läste om en i tidningen som var närmare fyrtio,som aldrig hade röstat. Det är helt sjukt ju! Varför vill man inte vara med och forma det samhälle man lever i egentligen? Klart att man kanske inte vet vad man står och inte tycker att något parti passar än. Men man kan faktisk uttnyttja sin rösta ändå,och rösta blankt. Har man i alla fall inte bara struntat i det. Nu ska här ätas och kolla på valvakan. Härligt med söndag ibland ändå.

With Love

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Dem som inte röstar ska inte heller komma och gnälla när något beslut inte går i deras riktning... Precis som du säger, man kan rösta blankt :)

2010-09-23 @ 02:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0