Arg på SL?

Oj vad lugnt det var på jobbet idag,det märks att trafiken har varit kaos,eftersom folk inte orkar gå och handla då. Kom "bara" tjugo minuter sent till jobbet,som inte alls var så bara eftersom jag hatar att komma försent ( och ogillar att vänta...) men var inte så mycket att göra åt saken tyvärr. Läste metro på vägen till jobbet där SLs chef på förstasidan rådde folk att "stanna hemma så gått det gick " och hur trodde han att det skulle gå till? Är det verkligen det bästa råd man kan ge,hur många kan verkligen jobba hemifrån? Och ska hela samhället stanna upp p.g.a. väderleken? Jag är egentligen inte särskilt arg eller upprörd på SL eftersom jag inte känner att jag är tillräckligt insatt. Hur jäkla lätt kan det egentligen vara att styra hela Stockolms trafik? Inte så värst lätt skulle jag tro,och klart man kan säga "Det blir så här varje år,det snöar ju för sjutton allltid i Sverige",men tycker inte rikrigt att det stämmer. När var det egentligen sånt här väder senast? Vi kan ju däremot hoppas på att trafiken bättras på imorgon och att folk kan komma dit de ska.

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0