i do...not?

Först och främst ska jag säga att jag inte är någon bröllopshatare. Det skulle nämligen kunna framstå som det i följande inlägg och tänkte därför radera ut dessa misstankar redan nu. Men bröllop är helt enkelt inte min grej.  Måste säga att jag inte alls har några "behov" att någon gån i framtiden gifta mig. Skulle dock inte säga nej om det var vid rätt tid och rum, men det har liksom aldrig varit något "mål" i mitt liv. Och skulle jag gifta mig skulle det definitivt bli borgligt. Har svårt att förstå varför man skulle vilja gifta sig i kyrkan om man inte var troende, bara för att det är vackert...? Skulle vara som att gifta sig på någon annan religös plats utan att någon religös anknytning eller tro till denne plats, Förstår inte heller fullt ut varför en relation så småningom skulle "behöva" leda till ett giftermål. Om det redan är bra som man har det, ska man inte låta det vara så också. Ska inte säga att jag aldrig giter mig, det skulle bara vara naivit, men jag har många andra mål i livet som inte inkluderar giftermål.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0