The New Black

Inte bara USA, utan världen har fått en ny president. Visserligen var inte det idag,men nu har även Obama och resten av världen smält denna väldigt stora händelse. Vi pratade på filosofilektionen om hurvida denna händelse skulle gå till historien eller ej. Jag tyckte/tycker att detta svar känns väldigt enkelt. Jag tycker absolut att detta är en historisk händelse även om vi lever i en modern tid. Det är något unikt och förändrande att ett land som USA (me en tid som aparttime)  får en svart president. Jag tycker det är stort,klassen häll inte riktigt med. Inte ens häften tyckte det var något historiskt och jag blev faktiskt förvånad. Men nu får vi se hur Obama hanterar allt som ligger och väntar på att lösas framöver. Där kan man prata om stressig dag på jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0