Matberoende,det är väl alla?

Klockan är kvart över två. Har jag ätit lunch? Svaret är mycket enket. NEJ! Är jag hungrig? Svaret är mycket enkelt : JA! Men har inte haft tid förrän nu att ens tänka på vad jag vill äta. Eller okej, det var kasnke inte helt sant. Ägnde faktiskt ett par redovisningar på religionen till att tänka på mat. En god lax med en krämig sås. Kanske en avocadosallad med en fräsch dressing. Eller varför inte, en god baguett med kycklingcurry fylling och en cola till det. Men nej, mat är inte alls det enda jag tänker på nu. Jag skiver ju en seriös text om Voltaire och hans kloka (Hrm) ord. Åter till verkligeheten. En verklighet utan mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0