Tack du frälsare

Börjar känna mig trött och ändå har vi två till kyrkor att besöka. Idag är det nämligen treornas obligatoriska (vi var tre stycken där när vi började 9:00) kyrkogång. Det låter ganska mörkt och tungt, och det är det också. I alla fall just nu. Det regnar som sjutton och jag är supertrött. Sov verkligen inte bra inatt. Det regnade hela natten. Vaknade dock innan jordens mest hemska väckarklocka(kan även läsas som evakueringlarm) ringde och skakade hela sängen. Socker-Conny sov vidare men jag var vaken. I vilket fall som helst kom jag iväg i tid och tänkte köpa mig frukost. Gick hela hornsgatan för att sedan upptäcka att sandys.....vad STÄNGT! Jaja,det är inte det enda stället man kan handla frukost på men ändå. Köpte kaffe och begav mig bort till "Frälsningsarméns" lokaler,´(h j ä l p). Jag fikc inte ta med mig kaffet in för "I våran sektlokal får man inte äta och drick,här ger vi Gud all vår uppmärksamhet", sa han,ungefär. Jag lämnade det utanför och tänkte på det under hela hans predikande redovisning. När vi var klara vad jag glad över att få återförenas med  mitt kaffe. Men då hade såklart någon lustig frälsare slängt det. Tackar så hemskt mycket för denna vänliga gest. Inget kaffe för mig. Tänker inte köpa något nytt heller. Ska i alla fall försöka att inte köpa något nytt. Jag kanske bara orkar med en kyrka till, eller kanske två eller kanske noll. Åhh vad jag vill sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0