Fördomsfri,HA!

Igår började jag fundera på en sak. Tanken har slagit mig förut men frågan är ännu obesvarad, hur mycket betyder egentligen utseendet för oss? Jag vet precis var jag står i den frågan. Jag skulle vilja säga att det är självklart att det betyder väldigt mycket(i grund och botten för alla!) . Vem kan egentligen sticka under stolen med att det första man ser hos en ny person,eller en gammal för den delen, är hur den ser ut? Ingen vill jag påstå. Tänk på hur mycket vi faktiskt signalerar med det vi har på oss,även om det inte är meningen. Man kan ofta tänka att man inte bryr sig om vad man har på sig när man går till närlivs och köper mjölk. Men i den stunden man  slänger på sig mjukisbyxorna och ens myskofta så signalerar man ju just att "Jag orkade inte bry mig,så jag tog det som låg närmst soffan". Även om det inte är meningen. Jag tror också att alla männniskor, hur mycket folk än påstår sig inte vara det, är väldigt fördomsfulla. Eller i alla fall är lite fördomsfulla. De finns ingen människa som inte kan ha en enda fördom.Punkt. För så fort man ser en med en viss klädstil så poppar fördomarna upp som små popcorn i huvudet även om man inte vill det. det är på något vis undermedvetet. Så tro inte att du är fördomsfri för det är du inte, hur mycket du än vill det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0